Hyökkäyksestä jälleen (korjattu ja päivitetty 30.12.2023) Hyvää Uutta Vuotta 2024!

27.11.2023

27-11-2023

Hyökkäyksestä

Kuten lukijat varmasti ovat huomanneet, kirjoitan paljon hyökkäyksestä, siitä mikä perustuu tuomitsemiseen, hyökkäykseen yhdeltä taholta, sitten puolustautumiseen, ajatukseen oikeutukselliseen vastaiskuun ja lopulta vastahyökkäykseen toiselta taholta. Puhun tästä siksi paljon, koska tämä on se egon toimintamalli jolla se pitää unen todellisina mielissämme ja siten itsensä "elossa" ja näin uni jatkuu ja ego on tyytyväinen, kun uskomme maailmaan jossa tapahtuu "vääriä" asioita jotka pitää korjata - tuomita ja rangaista - koska se joka käyttäytyy epäoikeudenmukaisesti toista kohtaan tarvitsee tuomiota ja rankaisua - tähänhän meidän oikeuslaitoksemmekin maailmassa perustuu. Ei siinä mitään, annetaan maallisten asioiden olla ja keskitytään siihen mitä tapahtuu mielessä kun sorrumme egon juoneen missä tuomitaan, hyökätään ja puolustaudutaan ja tehdään vastahyökkäys. Tätähän me näemme joka ikinen päivä joka ikinen hetki maailmassa kaukana ja ympärillämme lähellä ihmissuhteissamme ja itsessämme. "Ristiinnaulitsemisen veri virtaa joka ikinen päivä tuomitsemisen hämärässä pyhäkössä", kertoo Kurssi.

4. Todellisuuden tunteminen tarkoittaa sitä, että ei näe egoa eikä sen ajatuksia, sen tekoja, sen toimia, sen lakeja ja uskomuksia, sen unia, sen toiveita, sen itseään varten tekemiä pelastussuunnitelmia eikä hintaa, mitä siihen uskominen tuo tullessaan. Kärsimysten yhteydessä egoon uskomisen hinta on niin suunnattoman suuri, että Jumalan Pojan ristiinnaulitsemisen näytelmää esitetään päivittäin sen hämärässä pyhäkössä, ja veren on virrattava sen alttarin edessä, jossa sen sairaat seuraajat valmistautuvat kuolemaan.5. Kuitenkin yksi ainoa anteeksiannon lilja muuttaa pimeyden valkeudeksi, harhojen alttarin Itse Elämän pyhäköksi. Näin rauha tulee palautumaan ikuisiksi ajoiksi niihin pyhiin mieliin, jotka Jumala loi Pojakseen, Omaksi asuinsijakseen, Ilokseen, Rakkaudekseen, täysin Omakseen, täysin Yhdeksi kanssaan. [OT-II-12]

Tämä tarkoittaa sitä että kun emme pysty anteeksiantoon, sen sijaan meidän täytyy tuomita. Koska jos me pystyisimme anteeksiantoon, tuomitsemisesta tulisi mahdotonta. Tämän käyminen lävitse yhä uudestaan on tärkeää siksi, että kun totuus on hyvin yksinkertainen, niin se ei tarkoita että totuuteen perustuva anteeksianto olisi millään tavalla helppoa. Ei, se on todella vaikeaa ja se vaati kurinalaista harjoittelua vuosia ja usein koko loppuelämän ja voi tarvita vielä yhden tai useamman syntymän/kuoleman kierron lisää. Sitä me emme tiedä, eikä meidän tarvitsekaan; Pyhä Henki tietää meidän puolestamme ja me voimme jättää sen asian Hänen Käsiinsä. Hän kyllä tietää mikä on meidän parhaaksi ja mitä me vielä tarvitsemme matkallamme unessa tullaksemme heräämisen pisteeseen, oli se sitten tämä unielämä tai jokin muu.

Totuus on yksinkertainen ja näin Kurssi siitä sanoo:

Miten yksinkertaista pelastus onkaan! Se ei väitä muuta, kuin että mikä ei koskaan ollut totta, ei ole sitä nyt eikä koskaan tule sitä olemaankaan. Mahdotonta ei koskaan tapahtunut, eikä siitä voi olla mitään seurauksia. Siinä kaikki. Miten kukaan voisi pitää sitä vaikeana oppia, jos hän haluaa sen olevan totta? Ainoastaan haluttomuus oppia voisi tehdä näin helposta läksystä vaikean. Voisiko olla jotenkin vaikeata nähdä, että mikä on valhetta, ei voi olla totta, ja että mikä on totta, ei voi olla valhetta? Enää et voi sanoa, että et näe mitään eroa valheen ja toden välillä. Sinulle on kerrottu tarkasti, miten erotat nämä kaksi toisistaan ja mitä tehdä jos hämmennyt. Miksi siis itsepäisesti olet oppimatta moisia yksinkertaisia asioita? [T-31-I-1]

Niinpä. Miksi me edelleen luisumme toteuttamaan vanhoja oppejamme kun kohtaamme itse tekemämme näytelmän kohtauksia kun meille on annettu kaikki tieto siitä mitä me silmillämme näemme ja ohjeet mitä tehdä kun "hämmennymme", eli kun meitä vastaan hyökätään - käsikirjoituksen mukaan - ja koemme mielessämme vastustusta, järkytystä ja halua puolustautua? Miksi me emme välittömästi kun näin käy, ota oppeja käyttöömme käytännön tasolla? Koska me olemme ohjelmoidut kuin robotit käyttäytymään egon tasolta käsin. Vasta nyt me voimme saada jos olemme halukkaita oman todellisen Itsemme, Pyhän Hengen apua, mutta meidän täytyy harjoittaa itseämme pyytämään sitä Häneltä aina - siis aina kun muistamme silloin kun mielemme järkyttyy edes pienimmissä määrin. Me emme selviä tuosta tehtävästä yksin vaan tarvitsemme Pyhän Hengen väliintuloa, koska miten voisimme selvitä siitä luottaen vain valheelliseen itseen eli egoon joka on valehdellut meille ajan alusta lähtien? Sehän juuri ei halua että hyökkäyksen kierrettä katkaistaan tai että sitä edes yritetään. Se ei halua että me käännymme sisäämme pyytämään apua Itseltä koska näin tehdessämme me hylkäämme egon opit ja luovutamme itsemme Pyhälle Hengelle eli Itselle joka me todellisuudessa olemme ja näin näemme että koko egon meille näyttämä maailman, kuoleman häviön, tappion ja voittojen maailma on pelkkä harha peittämässä totuutta itsestämme, joka on Yhtä Jumalan Kanssa. Se tekee kaikkensa ettäö me emme kääntyisi totuuden puoleen, ja kun niin teemme meidän on syytä odottaa vastahyökkäystä sen taholta. Mutta lopulta ego on jo hävinnyt ja jollain tasolla se tietää sen että olemme tehneet valinnan Pyhän Hengen puolesta ja antaneet ohjat Hänelle. Ego ei voi selvitä vaan tulee tuhoutumaan mutta siitä huolimatta se jatkaa hyökkäyksiään väsymättä, mutta se ei koskaan voi voittaa. Sen voitot ovat aina väliaikaisia eli ainoastaan sen pitkittymistä että Jumalan Muisto palautuu mieleemme. Tämä on lohdullista tietää siinäkin vaiheessa kun olemme sortuneet itse hyökkäyksiin ja vastahyökkäyksiin. Tätä Kurssi tarkoittaa kun se sanoo johdannossaan heti aluksi tämän: "Tämä on ihmeiden oppikurssi. Se on pakollinen kurssi. Vapaaehtoista on vain se, milloin suoritat sen. Vapaa tahto ei tarkoita että voisit määritellä opetussuunnitelman. Se tarkoittaa vain, että voit valita, mitä haluat opiskella tiettynä ajankohtana." On täysin meistä itsestämme kiinni milloin saamme tarpeeksemme egon valhemaailmasta, kuinka kauan jaksamme katsella samoja unielämiä, jotka kaikki sisältävät kaikki samat läksyt, vain eri muodoissa, elit sitten missä tahansa ajassa, missä tahansa kehossa, missä tahansa universumissa. Ne kaikki ovat illuusiota, joka ei ole totta tai edes olemassa.

Kaikki mitä havaitset maailmassa on sinusta itsestäsi, koska sinä itse teit koko maailmankaikkeuden, keksit unen jossa voisit olla omillasi, teit toiset unikehot ja yhdessä yhteisessä mielessä hyväksyitte /hyväksyimme yksimielisesti kaikki ne roolit joita kehot esittävät kaikissa elämissä, kaikissa ulottuvuuksissa ja kaikissa universumeissa ja sitten unohdit niin tehneesi. Sinä olet itse kaikkien "toisten" takana. Ketään muita ei ole - on vain Yksi ikuinen Henki ja se olet Sinä, sinun todellinen Itse joka on Yhtä Jumalan kanssa, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Tämä on puhdasta nondualismia jonka totuus on erittäin yksinkertainen, mutta kun tämä ajatusmalli tuodaan normaalin jokapäiväisen elämän tasolle - koska muuten jos se on elämässämme vain teorian tasolla se ei ole mitään muuta kuin mikään muukaan teoria, joka ei johda mielenmuutokseen jota anteeksianto ja tuomitsemisesta luopuminen ovat ja mihin Kurssi juuri tähtää - sen toteuttaminen omassa elämässään ja sen eteen tulevissa tapahtumissa ja ihmissuhteissa on yksinkertaista, mutta kaikkea muuta kuin helppoa, jos ei ole henkisen mestarin tasolla, kuten Jeesus, Buddha ja muut valaistuneet mestarit olivat ja ovat.

Oikaisevassa anteeksiannossa tärkeää on juuri se, että hyökkäyksen kierre katkaistaan ja siitä luovutaan. Sen vaikeus piilee siinä, että kun hyökkäys tapahtuu jotain "toista" kohtaan, joko lähellä tai kaukana maailmalla, meidän on helppo tai helpompi antaa anteeksi tuollaiset hyökkäykset, mutta sitten kun ne kohdistuvat minuun itseen, asioista tulee vaikeita. Vaikka Pyhän Hengen ajatusmalli on iskostunut viimeisten vuosien aikana mieleeni ja olen vahvistanut sitä lukemalla ja kirjoittamalla IOK:sta ja YJK:n kirjoituksista ja niiden opetuksista lähes päivittäin, ja päivittäin yritän pyhittää hiljaisia hetkiä Pyhän Hengen kanssa olemiseen hiljaisuudessa puhuen hänelle ja kuunnellen häntä, minä en ole mikään mestari. Edelleen löydän itseni loukkaantuneena kun jonkin "toisen" egon hyökkäys kohdistuu itseeni, huomaan että puolustukseni (sappi) nousee ja valmistaudun vastahyökkäykseen - aivan kuinka ego on meitä opettanut hyvin biljoonien vuosien aikana, eli toimimaan niin, että näemme kaiken sen ajatusmaailmansa kautta uskoen siihen että mitä todistamme on totta, joka siis on mielenvikainen ja täysin järjetön ja täysin mahdoton, jos ajatusmalliksi on otettu puhdas nondualismi: Ykseydessä - Jumalassa - ei voi olla mitään mikä olisi siitä erillään ja kaikki mitä siitä näyttää olevan erillään on helvetti. Eli kahdesta maailmasta, ihmisten maailmasta ja Jumalan maailmasta vain Jumalan maailma on todellinen, toinen on harha joka on mahdottomuus ja siksi täysin mielenvikainen.

Kun koen että minuun kohdistuu epäoikeuden mukaisuutta, minulla on vain kaksi vaihtoehtoa: joko vahvistaa egoa hyökkäämällä ja tuomitsemalla tai katkaista egon syyllisyyden kierrättäminen antamalla anteeksi se, mitä ei ole tapahtunut; kukaan ei voi tehdä maailmassa mitään, mikä olisi todellista, vaan se kaikki on unta, joten minun ei tarvitse tuomita eikä tehdä siitä siten todellista, voin antaa sen anteeksi näkemällä Hengen Näkökyvyllä että mitään ei ole tapahtunut, "toinen" on minun toinen itse ja me olemme täsmälleen yhtä ja samaa, ikuista Henkeä, huolimatta siitä millaisissa unen valehahmoissa me näyttäydymme silmillemme oli minua kohtaan joku "toinen" kuinka vihamielinen tahansa. Hänen vihamielisyydessään voin nähdä oman alitajuisen vihani itseäni kohtaan jätettyäni Taivaan. Se mitä "todellisuudessa" näen kun katson vihamielisyyttä on tuon alkuperäisen eroamisen ajatuksen symbolia. Minun ei tarvitse välittää siitä. Pursah ja Arten sanoivat Garylle että "ole kuin ankka", tarkoittaen että ankan sulat hylkivät vettä, se kaikki (loka) valuu sen selästä pois ja koska sen pää ei käänny taaksepäin se katsoo aina vain eteensä. Kaunathan ei ole mitään muuta kuin rypemistä menneissä tapahtumissa jotka yhä edelleen uskotaan tosiksi ja tapahtuneiksi joilla on todellisia seurauksia. Unihahmolle johtuvat seurauksethan eivät ole tosia, koska unihahmo ei ole todellinen vaan varjokuva mielen kankaalla.

Kaikki minuun kohdistuva syytös ja hyökkäys on aina ja poikkeuksetta omasta alitajunnastani missä alkuperäisen eroamisen ajatuksen synnyttämä syyllisyys asustaa pimeydessä niin etten voi sitä nähdä, mutta nyt voin nähdä sen "toisen" egon toiminnassa, joka on minun egoni, koska ei ole muita egoja, vaan on vain yksi ego joka näyttää jakaantuneen triljooniin sirpaleisiin osiin ja erillisiksi mieliksi - Jumalan Pojiksi. Tämä on harhaa johon ego haluaa meidän uskovan, ja tämän uskomuksen katkaisu, hyökkäyksen näkeminen oikein ja sen oikaisu on anteeksianto, johon Kurssi ja YJK ja monet muut totuudesta kumpuavat henkkiset tekstit meitä harjoittavat. Kohdistui minuun mitä tahansa, pienikin vihastumisen tunne mielessäni on varoituslippu jonka pitäisi nousta esiin mielessäni niin, että voisin nähdä tuon hetken anteeksiannon mahdollisuutena ja syyllisyyden ja mielen parantamisen mahdollisuutena. Enhän koskaan voisi hyökätä ketään vastaan jos todella uskoisin ja tiedostaisin että hän - oli hän sitten kuka tahansa ja tekisi hän mitä tahansa - on minun toinen itse ja todellinen Itse kehon kuvajaisen takana. Ja että tämä mikä näyttää tapahtuvan on vain minun uni eikä se ole totta eikä se todellisuudessa tapahdu.

Marion Whatley, joka on YH

J-äänikirjojen lukija, jakoi One With God-facebook sivulla tuossa taannoin Pyhän Hengen viestin, joka on tähän kohtaan sopiva, ensin alkuperäinen ja sitten minun suomennos:

Everything you see with the body's eyes exists only in the ego mind. It has no physical existence. The physical universe does not exist. It never has. The only time is now. What you think of as the "past" and the "future" do not exist. I am the only Reality. I am Life. The life you sense within yourself is Me. Not your personality, your personal self. Your Spirit is one with Me. You, your Reality, is the One Son of God. All of mankind, all of life in all forms is One. There is no personal, autonomous self. There is only God and His One Son. The "other people" you see around you do not exist. Their Spirit is One with yours, and All Life is One. God and His One Son are eternally joined as an Undifferentiated Unity. That is Life. That is Reality. What appears to exist as a physical world has no existence. It is an illusion.

That is it in a nutshell. It is not possible for the human mind to understand it, but you can end your resistance to it by deciding to accept it. Print out this short transmission, put it in your pocket, and read it often.


Kaikki mitä näet kehosi silmin on olemassa ainoastaan egomielessä. Sillä ei ole fysikaalista olemassaoloa. Fysikaalista universumia ei ole olemassa. Ei ole koskaan ollut. Ainoa aika on nyt. Se mitä ajattelet "menneenä" tai "tulevana" ei ole olemassa. Minä olen ainoa Todellisuus. Minä olen Elämä. Elämä jonka aistit sisälläsi on Minä. Ei sinun persoonallisuutesi, tai persoona-itse. Sinun Henki on yhtä Minun kanssa. Sinä, sinun Todellisuutesi, on Yksi Jumalan Poika. Koko ihmiskunta, kaikki elämä kaikissa muodoissa on Yhtä. Ei ole olemassa persoonallista itsenäistä itseä. On olemassa ainoastaan Jumala ja Hänen Yksi Poika. "Muut ihmiset" jotka näet ympärilläsi eivät ole olemassa. Heidän Henkensä on Yhtä sinun Henkesi kanssa, ja Kaikki Elämä on Yhtä. Jumala ja Hänen Yksi Poika on ikuisesti liittyneinä Eriytymättömässä Ykseydessä. Tämä on Elämä. Tämä on Todellisuus. Sillä mikä näyttää olevan olemassa fysikaalisena maailmana, ei ole olemassaoloa. Se on illuusio.

Siinä se on pähkinänkuoressa. Ihmismielelle on mahdotonta käsittää sitä, mutta voit lopettaa sen vastustamisen päättämällä hyväksyä sen. Tulosta tämä lähetys, laita se taskuusi, ja lue se usein.

[FB-13.12.23 Marion Whatley]


Miten katsoa "toista".

YJK kirjassa 8 on luku (11) jossa PH sanoo "näe sinun oma Kristus-sydän hänen sydämessään. Ja kyllä, tämän voi tehdä kaikkien kuvajaisten kanssa joita näet… lintu, pilvi, perhonen." [OWG 8 -11:1]

Tämä katsontatapa on se mitä kutsutaan Näkökyvyksi, Pyhän Hengen Näkökyvyksi tai Kristuksen Silmiksi; Katseeksi, mistä myös Kurssi paljon puhuu. Pyhän hengen Katse ei näe mitään muuta kuin viattomuutta, koska se katsoo vain siihen mikä on totta. Se myös näkee unen, mutta se tietää jokaikinen hetki että uni ei ole todellinen ja siten merkityksetön minään muuna kuin anteeksiannon kohteena, joka johtaa unen loppumiseen. Se ei erottele koska se näkee että kaikki on yhtä ja samaa ja yhtä Jumalan kanssa oli uni millainen painajainen tahansa. Se näkee niin kaiken aikaa koska se on unen ulkopuolella eikä siinä, kuten ihminen luulee ja uskoo olevansa, tietämättä että hänen todellinen henkiolemuksensa on myös unen ulkopuolella ja yhtä Jumalan kanssa nyt ja ikuisesti. Kun tämä katsontatapa otetaan käyttöön unessa ollaan tulossa unimatkan viimeiselle osuudelle jonka päätös on myös unen päätös ja sen katoaminen. Tätä katsontatapaa me nyt harjoittelemme Pyhän Hengen kanssa joka ikinen päivä, joka ikinen tunti ja minuutti kun katsomme ympärillämme olevia kuvajaisia valiten miten ne näemme. Jos valitsemme egon katsomistavan pidämme itsemme, ja veljemme unen vankeina, mutta kun valitsemme Pyhän Hengen Näkökyvyn ja näemme jokaisessa veljessä/siskossa itsemme, vapautamme itsemme ja kaikki "toiset" unen harhasta, kuoleman harhasta. Tämä kaikki tapahtuu mielen eri tasoilla missä Pyhä Henki toimii meidän pyynnöstämme/haluukkuudestamme ja anteeksiantomme valtuuttamana. Hän pitää huolen meidän antamista anteeksiannon ihmeistä. Meidän täytyy vain tehdä oma työmme unessa ja luottaa että kaikki on Hänen Käsissään kun antaudumme Hänen Tahdolleen ja vastuulle.

"Minä en täällä tiedä mitään mistään, … enkä halua käyttää vanhoja oppejani valona joka ohjaa minua nyt." [T-14-XI-6;7]

Näin Kurssi kehoittaa meitä ilmaisemaan mielessämme kun kohtaamme kiusauksia nähdä muut jonain muuna kuin itsenämme. Vanhat opit ovat tietenkin niitä egon meille opettamia katsontatapoja joihin olemme luottaneet vuosimiljoonat eri inkarnaatioissamme. On aika luopua ja vapautua hulluudesta, eroamisen ajatuksesta ja herätä Totuuteen siitä mitä me todellisuudessa olemme: ikuinen, viaton Henki. Jumalan Poika ei koskaan jättänyt Kotia ja on yhä Yhtä Jumalan kanssa. Aamen.

Viha ei ole koskaan oikeutettua, sanoo Kurssi. Ja miksi niin on? Seuraavassa on poimintojani Kurssin viimeisestä luvusta, Luku 30 Uusi Alku, luvusta VI. Se käsittelee paljon yllä olevaa, missä olen yrittänyt selittää oikaisevaa anteeksiantoa ja sen vastakkaista muotoa, sitä mitä maailmassa ymmärretään anteeksiannoksi, hieman yksinkertaisemmin ja unen käytännön tasolta. Tiedä sitten olenko onnistunut. Sinä päätät lukija, minun toinen itse.*


VI. Anteeksiannon oikeutus

1. Viha ei milloinkaan ole oikeutettua. Hyökkäämiselle ei ole mitään perustetta. Juuri siten alkaa pelastumisesi pelolta ja siten se onnistuu täydellisesti. Siten toteutuu vaihtokauppa, jossa vaihdat kauhun unet todelliseen maailmaan. Sillä juuri siinä piilee anteeksiantamus ja siinä se on luonnollinen asia. Sinua ei pyydetä armahtamaan silloin, kun hyökkäys on paikallaan ja oikeutettua. Sillä se tarkoittaisi, että antaisit anteeksi synnin olemalla näkemättä sitä, mikä todella on olemassa. Se ei ole armahtamista. Sillä koska reagoit tavalla, joka ei ole oikeutettua, voidaan olettaa, että anteeksiannostasi tulee vastaus tehtyyn hyökkäykseen. Senkaltainen armahdus ei ole oikein, koska se tapahtuu silloin, kun se ei ole oikeutettua.

2. Armahtaminen on aina oikeutettua. Sille on varma peruste. Sinä et anna anteeksi sitä, mikä on anteeksiantamatonta, etkä ole näkemättä todellista hyökkäystä, joka vaatii rangaistusta. Pelastus ei vaadi sinua reagoimaan luonnottomin tavoin, jotka eivät ole oikeita tapoja siihen nähden, mikä on todellista. Sen sijaan se pelkästään pyytää sinua reagoimaan oikealla tavalla siihen, mikä ei ole todellista, ja olemaan näkemättä sitä, mitä ei ole tapahtunut. Jos armahtaminen olisi epäoikeutettua, sinua pyydettäisiin uhraamaan oikeutesi silloin, kun annat hyökkäyksen anteeksi. Mutta sinua pyydetäänkin vain näkemään anteeksianto luonnollisena reaktiona sellaista ahdinkoa kohtaan, joka perustuu erehdyksiin ja siten onkin avun pyyntö. Anteeksianto on ainoa terve reaktio. Se estää sinua uhraamasta oikeuksiasi.


3. Tämän ymmärtäminen on ainoa muutos, jonka ansiosta todellinen maailma pystyy kohoamaan esiin ja korvaamaan kauhun unet. Pelkoa ei voi esiintyä, ellei hyökkäys ole oikeutettua,ja jos sille olisi todellinen peruste, armahdukselle ei sitä olisi.Todellinen maailma saavutetaan silloin kun näet, että anteeksiannolle on täysin todellinen peruste ja että se on täysin oikeutettua. Niin kauan kuin pidät sitä ansaitsemattomana lahjana, se pakostakin pitää yllä syyllisyyttä, jonka haluat "antaa anteeksi." Oikeuttamaton anteeksianto merkitsee hyökkäämistä.
Eikä maailma koskaan voi muulla tavoin antaa anteeksi. Joskus se armahtaa "syntisiä", mutta jää tietoiseksi siitä, että he ovat syntiä tehneet. Joten he eivät ansaitse sen anteeksiantoa.

4. Tällaista on valheellinen anteeksianto, jota maailma käyttää pitääkseen synnin tunnon elossa. Ja koska Jumala tiedetään oikeudenmukaiseksi, tuntuu mahdottomalta, että Hänen anteeksiantamuksensa voisi olla todellista. Näin Jumalan pelko on varma seuraus siitä, että anteeksiantamus nähdään ansaitsemattomana asiana. Kukaan, joka pitää itseään syyllisenä, ei voi välttää Jumalan pelkoa. Mutta tästä ristiriidasta hän pääsee, jos hän pystyy antamaan anteeksi. Mielen on ajateltava Luojastaan samalla tavalla kuin se näkee itsensä. Jos voit nähdä, että veljesi on oikeutettu anteeksiantoon, olet oppinut, että anteeksianto on sinun oikeutesi yhtä hyvin kuin hänen. Et myöskään ajattele, että Jumala kohdistaa pelottavan rangaistuksen sinuun, mutta veljesi ei tällaista rangaistusta ansaitse. Sillä totuus on, että sinä et ansaitse enempää etkä vähempää kuin hän.

5. Anteeksiantamus parantaa, kun se huomataan ansaituksi. Se antaa ihmeelle voimansa, jonka ansiosta se ei näe harhoja. Näin sinä opit, että myös sinulle on annettu anteeksi. Mitään sellaista ulkonaista muotoa ei voi olla olemassa, jota ei voitaisi jättää näkemättä. Sillä jos olisi, pitäisi ensin välttämättä olla jokin synti, joka olisi anteeksiantamuksen ulottumattomissa. Silloin pitäisi olla olemassa virhe, joka olisi enemmän kuin erehdys, erityinen virheen muoto, joka jää muuttumattomaksi, ikuiseksi ja joka olisi oikaisun tai virheestä vapautumisen yläpuolella. Silloin pitäisi olla olemassa virhe, jolla olisi valta tehdä luominen tekemättömäksi ja saada aikaan maailma, joka voisi ottaa sen paikan ja tuhota Jumalan Tahdon. Ainoastaan siinä tapauksessa, että se olisi mahdollista, voisi olla olemassa joitakin ulkonaisia muotoja, jotka voisivat vastustaa ihmettä ja joita se ei voisi parantaa.

6. Ei ole olemassa varmempaa todistetta siitä, että epäjumalanpalvonta on juuri sitä, mitä sinä toivot, kuin usko siihen, että on olemassa joitakin sairauden ja ilottomuuden muotoja, joita anteeksiantamus ei kykenisi parantamaan. Se merkitsee, että mieluummin säästät itsellesi muutamia epäjumalia etkä ole vielä valmis antamaan kaikkien epäjumalien häipyä. Sinä siis luulet, että jotkin ulkonaiset muodot ovat todellisia eivätkä lainkaan pelkkiä ulkonaisia muotoja. Älä anna piintyneen uskomuksen ulkonaisiin muotoihin harhauttaa sinua uskomaan, että joitakin muotoja olisi helpompi sivuuttaa kuin toisia. Se tarkoittaa aina sitä, että luulet anteeksiantamusta pakostakin rajalliseksi. Silloin olet asettanut tavoitteeksesi osittaisen anteeksiantamuksen ja rajoittanut itseltäsi mahdollisuuden päästä pakoon syyllisyyttä. Mitä muuta se voisi edustaa kuin itsesi ja jokaisen sinusta näennäisesti erillään olevan ihmisen valheellista anteeksiantamista?

7. Täytyy olla totta, että ihme joko pystyy parantamaan kaikki sairauden muodot, tai että se ei voi parantaa mitään. Sen tarkoituksena ei voi olla arvostella, mitkä muodot ovat todellisia ja mitkä ulkonaiset muodot tosia. Jos jonkin ulkonaisen muodon täytyy jäädä parantumatta, jonkin harhan täytyy kuulua totuuteen osana sitä. Silloin sinä et pääsisi kokonaan pakoon syyllisyyttä, ainoastaan osaa siitä. Sinun on annettava täydellisesti anteeksi Jumalan Pojalle. Sillä muuten pidät yllä epätäydellistä kuvaa itsestäsi ja pelkäät katsoa sisimpääsi ja löytää sieltä vapautumisen kaikista epäjumalista. Pelastus perustuu uskoon, jonka mukaan ei voi olla olemassa sellaisia syyllisyyden muotoja, joita et voisi antaa anteeksi. Joten ei myöskään voi olla olemassa sellaisia ulkonaisia muotoja, jotka olisivat korvanneet Jumalan Poikaa koskevan totuuden.

8. Katso veljeäsi halukkaana näkemään hänet sellaisena kuin hän on. Äläkä jätä osaa hänestä parantamishalukkuutesi ulkopuolelle. Parantaminen on täydelliseksi tekemistä. Eikä täydellisen ulkopuolella voi olla puuttuvia osia. Anteeksiantamus lepää sen varassa, että tämä huomataan, ja iloitsee siitä, ettei voi olla olemassa sellaisia sairauden muotoja, joita ihmeellä ei olisi valtaa parantaa.

9. Joko Jumalan Poika on täydellinen, tai hän ei voi olla Jumalan Poika. Etkä sinä tunne häntä, jos luulet, että hän ei ansaitse syyllisyydestä vapautumista kaikkine seurauksineen ja muotoineen. Ei ole olemassa muuta tapaa ajatella hänestä, jos haluat tietää totuuden itsestäsi.Minä kiitän sinua Isä täydellisestä Pojastasi, sillä hänen kunniassaan näen oman kunniani.Tämä riemullinen julkilausuma toteaa, että ei ole olemassa mitään pahan muotoja, jotka voittaisivat Jumalan Tahdon; siinä tunnistetaan iloiten, että syyllisyys ei ole onnistunut tekemään harhoista todellisia, vaikka sinä sitä toivoitkin. Mitä muuta se voisi olla kuin totuutta koskeva yksinkertainen julkilausuma?

10. Katso veljeäsi ja tunne tämä toivo itsessäsi, niin ymmärrät, että hän ei ole voinut tehdä sellaista erehdystä, joka voisi muuttaa hänen sisimmässään olevan totuuden. Ei ole vaikeata olla näkemättä virheitä, joilla ei ole ollut mitään vaikutuksia. Mutta sitä itsesi ei voi antaa anteeksi, jos näet, että jokin tekee Jumalan Pojasta epäjumalan. Sillä silloin hänestä on tullut sinulle epäjumalankuva ja kuoleman merkki. Sekö voisi olla pelastajasi? Olisiko hänen Isänsä väärässä Poikansa suhteen? Vai onko pettäjäsi ollut hän, joka sinulle on annettu parannettavaksi, oman pelastuksesi ja vapautumisesi vuoksi?


VII. Uusi tulkinta

1. Olisiko Jumala halunnut jättää maailman tarkoituksen sinun tulkittavaksesi? Jos Hän olisi, maailmalla ei olisi tarkoitusta. Sillä ei ole mahdollista, että jonkin asian merkitys muuttuisi jatkuvasti ja se pysyisi silti totena. Pyhä Henki katsoo maailmaa siten, että sillä on yksi tarkoitus, joka on asetettu sille muuttumattomaksi. Eikä mikään tilanne voi muuttaa sen tarkoitusta, vaan sen täytyy olla sen kanssa sopusoinnussa. Sillä ainoastaan siinä tapauksessa, että sen tarkoitus voisi muuttua jokaisen tilanteen mukaan, voisi kukin niistä olla avoinna tulkinnalle, joka olisi joka kerta erilainen sitä ajatellessasi. Kun lisäät yhden elementin käsikirjoitukseen, jonka kirjoitat päiväsi jokaista minuuttia varten, kaikki mitä sen jälkeen tapahtuu merkitsee jotakin muuta. Kun otat pois jonkin toisen elemen- tin, jokainen merkitys muuttuu vastaavasti.

2. Mitä muuta käsikirjoituksesi heijastavat, kuin omia suunnitelmiasi sen suhteen millainen päivän pitäisi olla? Näin sinä arvioit katastrofia ja menestystä, edistymistä ja taantumista, saavutusta ja menetystä. Kaikki nämä arvioinnit on tehty niiden roolien pohjalta, joita käsikirjoituksessa on. Niiden täydellisen merkityksettömyyden tosiasiaa osoittaa helppous, jonka avulla nämä nimikkeet muuttuvat uudelleenarvioinnin mukaan sen pohjalta, miten jonkin kokemuksen eri puolet koetaan. Kun katsot niitä takautuvasti luulet, että aikaisemmin tapahtunut merkitsikin jotain muuta. Mitä muuta sinä todellisuudessa olet tehnyt kuin osoittanut, että sillä ei ollut mitään merkitystä? Mutta sinä annoit sille merkityksen muuttuvien tavoitteiden valossa, vaikka ne vaihtelevat muuttuessaan jokaisen merkityksen myötä.

3. Ainoastaan pysyvä tarkoitus voi antaa tapahtumille pysyvän merkityksen. Mutta sen täytyy antaa niistä jokaiselle yksi ainoa merkitys. Jos niille annetaan eri merkityksiä, sen täytyy merkitä sitä, että ne vain heijastavat erilaisia tarkoituksia. Eikä niillä muuta merkitystä olekaan. Voisiko tällainen edustaa merkitystä?Voisiko hämmennys tarkoittaa merkitystä? Havainnot ei- vät voi olla jatkuvassa muutoksen tilassa, sillä silloin ei ole mahdollista, että minkään tilan merkitys olisi pysyvä. Pelko on arvostelua, joka ei koskaan ole oikeutettua. Sen läsnäololla ei ole muuta merkitystä kuin osoittaa, että kirjoitit pelottavan käsikirjoituksen ja että vastaavasti olet pelokas. Mutta et sen vuoksi, että pelkäämälläsi asialla olisi pelottava merkitys sinänsä.

4. Yhteinen päämäärä on ainoa keino, jonka avulla havainnot voidaan tasapainottaa ja maailmaa ja kaikkea täällä tapahtuvaa tulkita yhdellä ainoalla tavalla. Kun päämäärä on yhteinen, jokainen arvostelee samalla tavalla kaikkea mikä on nähtävissä. Sinun ei tarvitse tehdä arvioita, sillä olet oppinut, että kaikelle on annettu yksi merkitys ja iloitset nähdessäsi sen kaikkialla.

(Kaikki maailmassa ja mitä siinä ilmaantuu elämäsi aikana eteesi, on olemassa ainoastaan anteeksiantoa varten. Hyväksy "se mitä on". Näe se sitten valheena ja harhana joka ei ole totta eikä todellista ja jolla ei ole todellisuudessa mitään seuraamuksia ja luovuta se pois, anna sen mennä ja kiitä sitä siitä että se osoitti sinulle tien Kotiin. Jokainen on viaton ja täydellinen ja Yhtä Jumalan kanssa. Aina ja ikuisesti.*)

Eikä se voikaan muuttua, koska näet sen kaikkialla eivätkä olosuhteet voi sitä muuttaa. Näin sinä tarjoat sitä kaikille tapahtumille ja annat niiden antaa itsellesi pysyvyyttä.

5. Arvostelemisesta vapautuminen on yksinkertaisuudessaan seuraava: kaikilla asioilla on vain yksi päämäärä, ja se on sama sinulle ja koko maailmalle. Eikä mikään koko maailmassa voi sitä vastustaa, sillä se kuuluu kaikelle, aivan niin kuin se kuuluu sinulle. Kun kaikella on vain yksi päämäärä, merkitsee se kaiken uhrautumisen loppumista, sillä uhrautumisen yhteydessä oletetaan pakostakin, että sillä, joka saa, ja sillä, joka menettää, on erilaiset päämäärät. Ellei tällainen ajattelu vallitsisi, ei uhrautumisen ajatusta olisi olemassa. Ja juuri tämä erilaisten tavoitteiden ajatus saa havainnot vaihtelemaan ja niiden merkityksen muuttumaan. Se muuttuu mahdottomaksi, kun tavoite on vain yksi ja yhteinen, sillä ollessasi samaa mieltä asian tulkinta muuttuu pysyväksi ja kestäväksi. 

6. Miten kommunikointia voitaisiinkaan todella saada aikaan, niin kauan kuin siinä käytetyt symbolit merkitsevät erilaisia asioita? Pyhän Hengen tavoite antaa siitä yhden tulkinnan, joka on mielekäs sekä sinulle että veljellesi. Silloin sinä voit kommunikoida hänen kanssaan ja hän sinun kanssasi. Merkityksen uhraaminen tehdään tekemättömäksi sellaisten symbolien avulla, jotka te molemmat pystytte ymmärtämään. Kaikkiin uhrauksiin kuuluu, että menetät kykysi nähdä eri tilanteitten välisiä suhteita. Kun niitä katsotaan erillisinä, ne eivät ole mielekkäitä. Sillä sellaista valoa ei ole olemassa, jossa ne voitaisiin nähdä ja ymmärtää. Niillä ei ole mitään merkitystä. Eikä niiden olemassaololle nähdä tarkoitusta. Missään menetyksen ajatuksessa ei ole mitään mieltä. Kukaan ei ole ollut kanssasi samaa mieltä siitä, mitä se tarkoittaa. Se on osa vääristynyttä käsikirjoitusta, jota ei voida tulkita mielekkäästi. Sen täytyy ikuisesti pysyä käsittämättömänä. Tällainen ei ole kommunikointia. Synkät unesi ovat pelkästään järjettömiä, yksittäisiä käsikirjoituksia, joita kirjoitat nukkuessasi. Älä etsi merkitystä yksittäisistä unista. Ainoastaan anteeksiantamuksen unet voidaan jakaa. Ne merkitsevät samaa teille molemmille.

7. Älä tulkitse yksinäisyyden lähtökohdista lähtien, sillä näkemäsi ei merkitse mitään. Mitä se edustaa tulee muuttumaan, ja sinä tulet uskomaan, että maailma on epävarma paikka, jossa kuljet vaaroissa ja epävarmuus sydämessäsi. Pysyvyys puuttuu vain sinun tulkinnoistasi, sillä ne eivät ole linjassa sen kanssa, mitä todellisuudessa olet. Tällainen tila on näennäisesti niin turvaton, että se pakostakin herättää pelkoa. Veljeni, älä jatka tällä tavalla. Meillä on yksi Tulkitsija. Ja me olemme yhtä Hänen käyttämiensä symbolien kautta, sillä ne merkitsevät samaa meille kaikille. Yhteisen kielemme avulla voimme puhua kaikkien veljiemme kanssa ja ymmärtää yhdessä, että anteeksiantamus on annettu meille kaikille, jotta voisimme jälleen kommunikoida keskenämme

[T-30-VI-VII]


Hyvää ja Hauskaa Uutta Vuotta Kaikille Kaikkialla!

🌟🎇🍾🥂🌟


Tämä on aika jolloin uusi vuosi pian syntyy Kristuksen ajasta. Minä luotan täydellisesti siihen, että sinä pystyt tekemään kaiken minkä haluat saavuttaa. Mitään ei tule puuttumaan ja sin täydennät etkä tuhoa. Sano siis veljellesi:

"Annan sinut Pyhälle Hengelle osana itseäni.

Tiedän, että sinä vapaudut, ellen minä halua käyttää sinua itseni vangitsemiseen.

Vapauteni nimissä valintanani on vapauttaa sinut, koska huomaan, että me vapaudumme yhdessä."

Näin vuosi alkaa ilossa ja vapaudessa. Tehtävää on paljon, ja meitä on estelty pitkään. ota vastaan pyhä hetki tämän vuoden syntyessä ja ota Suuressa Herätyksessä oma paikkasi, joka on ollut niin kauan täyttämättömänä. Tee tästä vuodesta erilainen tekemälle siitä kokonaan samanlainen. Ja salli, että kaikki ihmissuhteesi tehdään pyhiksi puolestasi. Tämä on tahtomme. Aamen.

[T-15-XI-10]



Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita